Piosenka „Le Fruit Des Anges” Eths, pochodząca z ich albumu „Soma” z 2004 roku, stanowi niezwykle intensywną i wielowymiarową podróż w głąb ludzkiej psychiki, charakteryzującą się mrocznym i potężnym metalowym brzmieniem oraz osobistymi tekstami wokalistki Candice Clot. Utwór ten doskonale oddaje esencję stylu Eths, który łączy w sobie elementy nu-metalu, metalcore'u i groove metalu, często z torturowaną atmosferą i bardzo osobistymi tekstami, śpiewanymi, szeptanymi i wykrzykiwanymi.
Rozpoczyna się od słów „Moi le fruit des autres. J'implore mon effort. Mon effort, j'implore. Envie d'être une autre”, co natychmiast wprowadza w stan kryzysu tożsamości. Podmiot liryczny czuje się niczym owoc działań innych, produkt cudzych wpływów i oczekiwań, usilnie próbujący odnaleźć własne ja i pragnący być kimś innym. To pragnienie odmiany, ucieczki od narzuconej roli, jest palące i bolesne.
W dalszej części pojawia się metafora „Fille du vent prend l'air du temps. Remonte et descend le courant. Suspend l'instant, suicide latent.” Obraz „córki wiatru”, która poddaje się prądowi, lecz jednocześnie nieustannie walczy, sugeruje istnienie w ciągłym ruchu, bez konkretnego celu, niczym błąkająca się dusza. To nieustanne dryfowanie w rzeczywistości, połączone z zawieszaniem chwili, prowadzi do ukrytych myśli samobójczych, co podkreśla głębokie poczucie beznadziei i wewnętrzny chaos. Zwrot „Bonsoir, les anges insolents” może być skierowany do wewnętrznych demonów, drwiących głosów w głowie, lub do utraconej niewinności, która teraz wydaje się być złośliwa i bezczelna. Następnie pojawia się obraz „Attendrie, mes enfants sanglotants, je m'enfuis”, który może odnosić się do wewnętrznego dziecka, symbolizującego wrażliwość i niewinność, które podmiot liryczny porzuca, uciekając przed bólem i odpowiedzialnością. To uczucie bycia przytłoczonym przez własne emocje i wewnętrzne konflikty jest silnie wyczuwalne.
Centralna część utworu, „Sors de ma tête! Entre dans ma bouche! L'orifice est louche. Mais l'idée fort louable, du désir palpable. D'une résurrection, me glace casse le fond: ma destruction”, jest szczególnie uderzająca. Krzyki „Wyjdź z mojej głowy!” wyrażają desperacką próbę pozbycia się natrętnych myśli i obsesji. Zwrot „Wejdź do moich ust!” jest bardziej dosłowny i niepokojący, sugerując akt samookaleczenia, samounicestwienia lub wypowiedzenia czegoś niszczycielskiego. „Dziwne ujście” („L'orifice est louche”) potęguje wrażenie dyskomfortu i perwersji. Podmiot liryczny pragnie zmartwychwstania, odrodzenia, ale ta idea, choć chwalebna i namacalna, przeraża go i prowadzi do destrukcji, ponieważ zdaje sobie sprawę, że jedyną drogą do nowego początku jest zniszczenie obecnego stanu.
Kolejne wersy, „Une prise inconsciente, une incision. Mussant mon enfant mon erreur et glisse sous ma langue: Mon sucre de mort. Le nez dans la fosse, le doigt jusqu'à l'os. Je rends tes paroles à qui les boira”, pogłębiają poczucie bólu i samozniszczenia. „Nieświadomy uścisk” i „nacięcie” wskazują na głębokie, prawdopodobnie traumatyczne rany, być może zadane sobie samemu. „Ukrywanie mojego dziecka, mojego błędu” („Mussant mon enfant mon erreur”) jest potężnym obrazem stłumienia niewinnej, wrażliwej części siebie lub błędu z przeszłości. „Mój cukier śmierci” to przejmujący oksymoron, który może symbolizować złudny komfort płynący z autodestrukcyjnych zachowań lub słowa, które choć pozornie słodkie, są w rzeczywistości śmiertelne. Zwrot „Nos w grobie, palec do kości” to bezkompromisowy obraz skrajnej rozpaczy i przebywania na samym dnie. Oddawanie „twoich słów temu, kto je wypije” może oznaczać zwracanie toksycznych słów, które się otrzymało, lub też wypowiadanie własnych, zatrutych myśli.
Finałowe partie utworu to seria fragmentarycznych zdań, które brzmią jak strumień świadomości lub odliczanie do katastrofy: „Mot__parle__sois sage__bébé__tue__larmes. Dors__calme__trop mal__demain__vous aimes. Ciel__pleure__les anges__adieu__maman.” Ta chaotyczna sekwencja łączy niewinność („bébé”, „dors”, „calme”) z ekstremalną przemocą („tue”) i rozpaczą („larmes”, „trop mal”, „adieu”, „maman”), tworząc obraz załamania psychicznego.
Utwór kończy się dramatycznym akordem: „Ma porte est fermée, qu'est ce que tu as fait? Je force, je force, elle s'ouvre... Elle est là, elle meurt, devant moi Pourquoi, tu as fait ça?”. Zamknięte drzwi symbolizują bariery emocjonalne, zaprzeczenie lub izolację. Próba ich otwarcia prowadzi do przerażającego odkrycia: „Ona tam jest, ona umiera, przede mną”. Może to być świadectwo metaforycznej śmierci podmiotu lirycznego – śmierci jego dawnego ja, nadziei, niewinności – lub bardziej dosłownej sceny samobójstwa, perhaps of the "enfant" mentioned earlier, or someone very close. Ostatnie, rozpaczliwe pytanie „Dlaczego to zrobiłaś?” pozostawia słuchacza z poczuciem niedowierzania, bólu i braku zrozumienia.
Kontekst Eths jako zespołu, z charyzmatyczną wokalistką Candice Clot, która wykazuje szeroką gamę osobowości wokalnych na albumie „Tératologie”, od zwierzęcego ryku po przyjemny, czysty wokal, a także mamrotanie i zaśpiewy, wzbogaca interpretację. Clot często używała swoich tekstów jako wentylu dla osobistych zmagań, a jej odejście z zespołu w 2012 roku z powodów rodzinnych i osobistych potwierdza, że jej twórczość była głęboko zakorzeniona w jej własnych doświadczeniach i emocjach. Teksty Eths często poruszały tematykę traumy, zdrowia psychicznego i trudności osobistych. „Le Fruit Des Anges” jest potężnym świadectwem tych zmagań, ukazującym walkę o tożsamość, destrukcyjne mechanizmy obronne i ostateczne spotkanie z własnym cierpieniem. Całość utworu to głębokie, mroczne i pełne symboliki studium rozpaczy i wewnętrznej autodestrukcji, które pozostawia słuchacza z poczuciem niepokoju i refleksji.