Fragment tekstu piosenki:
The city is pretty when it's dead just like a flower
What color's the CN Tower? It's red tonight
Just like the text I sent you from the bed tonight
Read it 'cause I finally think I said things right
The city is pretty when it's dead just like a flower
What color's the CN Tower? It's red tonight
Just like the text I sent you from the bed tonight
Read it 'cause I finally think I said things right
"CN Tower" Drake'a i PARTYNEXTDOOR to utwór otwierający ich wspólny album Some Sexy Songs 4 U, wydany 14 lutego 2025 roku. Jest to powolna, melodyjna piosenka R&B, która wprowadza słuchacza w świat emocjonalnych refleksji, nieporozumień i tęsknoty, stanowiąc doskonałą bazę dla powrotu Drake'a do gatunku R&B obok charakterystycznego brzmienia PARTYNEXTDOOR. Produkcja utworu, za którą odpowiadają Noel Cadastre, Kid Masterpiece i Prep Bijan, tworzy zmysłowy, nocny nastrój, idealny do intymnych przemyśleń. W tle, około 2:32, można usłyszeć sample z hitu Lil Wayne'a "Lollipop" z 2008 roku, co stanowi ukłon w stronę artysty, który pomógł Drake'owi w początkach kariery.
Centralnym i najbardziej uderzającym motywem w tekście jest oczywiście wieża CN Tower w Toronto, która pełni funkcję symbolu zmieniających się emocji narratora. Drake, który jest silnie związany z Toronto (znane jest jego zdjęcie na okładce albumu Views z 2016 roku, gdzie "wisi" na CN Tower), używa wieży jako metafory dla burzliwego związku. Jej zmieniające się kolory odzwierciedlają pasmo uczuć – od namiętności, przez smutek, aż po zazdrość.
Piosenka rozpoczyna się od słów "Ride with me", które mogą być odczytywane jako prośba o towarzystwo, podkreślając poczucie samotności artysty i tęsknotę za bliskością. Następnie pojawia się wers: "The city is pretty when it's dead just like a flower". To porównanie, ukazujące piękno w bezruchu i samotności nocnego miasta, wprowadza introspekcyjny ton, w którym Drake (i PARTYNEXTDOOR) zagłębiają się w swoje emocje.
Kluczowe są tu zmieniające się kolory CN Tower:
Tekst rozwija się, ukazując frustrację Drake'a z powodu zerwania kontaktu: "I don't have your contact anymore, You blocked me, I lost you, it's a back and forth". Podkreśla to desperackie próby dotarcia do byłej partnerki, włącznie z wysłaniem wiadomości e-mail "jako ostateczność". Artysta przysięga na "syna" i "Pana", by podkreślić swoją szczerość i wagę swoich uczuć.
W dalszej części utworu Drake konfrontuje się z rzekomymi kłamstwami i plotkami, które mogły doprowadzić do rozpadu związku, sugerując, że ludzie "karmili ją kłamstwami" i próbowali "rzucić trochę światła" na jego sytuację, wyjaśniając nieporozumienia. Uważa, że jej znajomi "nie potrafią trzymać języka za zębami", a wręcz "wolałyby, żeby utonęła", zdradzając mu wszystko, gdy spotyka ich w centrum miasta. Drake odkrywa, że była partnerka udaje szczęście, ale w rzeczywistości "przeszła przez piekło" i "nie znalazła nikogo na dobre i na złe", co on określa jako "bezczelne kłamstwo".
PARTYNEXTDOOR w swojej części utworu (chociaż w tekście jego wkład jest bardziej w harmonie i ad-libsach) nawiązuje do podobnych uczuć, wplatając swoją perspektywę w tę samą narrację tęsknoty i straty. Jego linijki o "miłości od pierwszego wejrzenia" i dylemacie między utrzymaniem "postawy gracza" a poddaniem się uczuciom, pogłębiają poczucie wewnętrznego konfliktu. Pomimo prób odcięcia się od myśli o byłej, nadal widzi ją w swoich snach, co symbolizuje nieprzezwyciężony wpływ tej relacji.
"CN Tower" jest utworem o uniwersalnym wydźwięku, który odzwierciedla emocjonalne wzloty i upadki w miłości, poruszając tematy rozczarowania, straconej komunikacji i nieustannego wpływu zerwanego związku. Piosenka Drake'a i PARTYNEXTDOOR to nie tylko opowieść o osobistych zmaganiach, ale także hołd dla Toronto, gdzie ikoniczna wieża CN Tower staje się świadkiem i odbiciem intensywnych emocji, które rozgrywają się w sercach artystów.
Interpretacja została przygotowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać nieścisłości. Pomóż nam ją ulepszyć!
✔ Jeśli analiza jest trafna – kliknij „Tak”.
✖ Jeśli analiza jest błędna – wybierz „Nie”.
Czy ta interpretacja była pomocna?