Fragment tekstu piosenki:
So many laid to waste
Never a hint of remorse striking it's abhorrent face
No being could ever make him falter
Serving the new disease, he only seeks slaughter
So many laid to waste
Never a hint of remorse striking it's abhorrent face
No being could ever make him falter
Serving the new disease, he only seeks slaughter
Utwór „Oren: The Ogre” zespołu And Hell Followed With to intensywna i brutalna kompozycja z gatunku deathcore, która zadebiutowała 16 lutego 2024 roku jako część EP „Untoward Perpetuity”. Tekst piosenki maluje obraz potwornej, nienasyconej istoty, Ogrem, która szerzy spustoszenie i zniszczenie w imię swojego „nowego bóstwa”. Liryki, napisane przez Dario Jamesa, są pełne apokaliptycznych wizji i stanowią ostrzeżenie przed totalitarnym systemem, który podbija i niszczy wszystko, co napotka na swojej drodze.
Początkowe wersy od razu wprowadzają w przytłaczającą atmosferę grozy: „Wail as you see this monstrous figure devour the entrails of your kind / Picking teeth with their bones as you choke on your whine”. Ogr jest przedstawiony jako bezlitosna maszyna do zabijania, pozbawiona wyrzutów sumienia, która niczym „dreadnought plowing through all to continue the onslaught” nieustannie realizuje swój cel. Nie ma w nim miejsca na litość, co podkreślają słowa: „Never a hint of remorse striking it's abhorrent face / No being could ever make him falter / Serving the new disease, he only seeks slaughter”. Ogr jest narzędziem „nowej choroby”, dążącej wyłącznie do rzezi. To sformułowanie „nowa choroba” może być metaforą dla ideologii, systemu politycznego, lub nawet pewnego rodzaju globalnego zepsucia, które rozprzestrzenia się niczym plaga, pochłaniając kolejne ofiary i zmieniając ich w swoje narzędzia.
W refrenie, powtarzające się „Crushing / Grinding / Everything that falls under its feet / Crushing / Grinding / Everything that embraces his teeth”, doskonale oddają mechaniczne, bezwzględne działanie tego potwora. To niemal rytualne niszczenie, które nie pozostawia niczego nienaruszonego. Ogr jest „birthed as a tool to bring forth their disaster”, co sugeruje, że nie jest on bytem autonomicznym, lecz stworzonym do konkretnego celu – sprowadzenia zagłady w imię swoich „mistrzów”.
Dalsza część utworu wzmacnia ten motyw, ukazując upadek starych wierzeń i pojawienie się nowego, bezwzględnego porządku: „Pray to your lost god / Pray as he forsakes you all / The pantheon has purged your progenitor / Submit to the system as your children chant the horrors of Oren the Ogre”. Stare bóstwa porzuciły swoich wyznawców, a ludzie są zmuszeni poddać się nowemu systemowi, do tego stopnia, że nawet ich dzieci przyjmują i propagują kult Ogrem. To przerażająca wizja totalitarnego reżimu, który nie tylko kontroluje ciała, ale także umysły, indoktrynując najmłodszych.
Oren, ten ryczący i bezwzględny tytan, „consumes the pious” i „gnaws their flesh”, proklamując swoje czyny jako „divine compliance”. Ten motyw boskiego usprawiedliwienia dla okrucieństwa jest potężnym komentarzem do tego, jak ideologie mogą być wykorzystywane do legitymizowania aktów przemocy. Jego „rapacious hunger” symbolizuje nienasyconą naturę władzy, która niszczy wszystko, co „tears asunder”. Obrazy takie jak „Rains flood the plains as the ogre cries / The screams kin to thunder, he tears open the skies” malują apokaliptyczny krajobraz, gdzie sama natura reaguje na skalę zniszczenia, które Ogr przynosi. Ostateczne zdanie: „Purging the planet, the pogrom proceeds to lead the Deorum Actum to spread their new disease / All will fall to the new disease / Functioning only to spread the true ugly” wskazuje na globalną czystkę, napędzaną przez tajemnicze „Deorum Actum” i prowadzącą do rozprzestrzeniania się „prawdziwej brzydoty”. „True ugly” może być interpretowane jako ostateczne zepsucie, moralna degradacja lub estetyka chaosu, którą reprezentuje nowy porządek.
Ostatnia zwrotka wprowadza nieco szerszy kontekst, być może z perspektywy kogoś, kto jest częścią tego nowego porządku lub obserwuje go z zewnątrz: „Engulfed in brilliant green / Wreaking devastation in his name / Forgoing benefits of fame / Watching my cohorts dance around the pyre of searing denizens we've offered to the corrosive chapters”. Kolor „brilliant green” może symbolizować zarówno skażenie, jak i śmiercionośną energię tego nowego systemu. Wyrzeczenie się sławy („forgoing benefits of fame”) sugeruje, że motywacją nie jest osobista chwała, lecz bezkompromisowe oddanie sprawie. Obraz „kohort tańczących wokół stosu płonących mieszkańców” i „żrących rozdziałów” dopełnia przerażającej wizji masowego zniszczenia i fanatycznej celebracji. Końcowe wersy, „All will cower in the name of the new disease / True ugly consuming / Toba come marching / Author's war begins brewing / The pieces fall into place / Waking Worlds will cower when the Fallen Star seizes the seat of all power”, zapowiadają nieuchronny triumf „nowej choroby” i „prawdziwej brzydoty”. Odniesienia do „Toba” i „Author's war” mogą wskazywać na elementy szerszej mitologii lub narracji, jaką zespół buduje w swojej twórczości, sugerując kosmiczną skalę konfliktu i ostateczny podbój. Całość utworu jest mocnym komentarzem do natury tyranii, indoktrynacji i nieokiełznanej destrukcji, prezentując mroczną wizję przyszłości zdominowanej przez bezwzględny byt i jego „prawdziwie brzydką” ideologię.
Warto zaznaczyć, że Pon Zimora jest nowym wokalistą zespołu And Hell Followed With w czasie wydania tego utworu i zyskał uznanie za swój styl wokalny. Sam zespół And Hell Followed With jest ceniony w gatunku deathcore, znany z brutalnych riffów, blast beatów i breakdownów charakterystycznych dla tego nurtu. Utwór „Oren: The Ogre” jest częścią EP „Untoward Perpetuity”, wydanej 12 kwietnia 2024 roku przez Hollowed Records.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?