Fragment tekstu piosenki:
You can't make up your mind, mind, mind, mind, mind
Please don't waste my time, time, time, time, time
I'm not tryin to rewind, wind, wind, wind, wind
I wish our hearts could come together as one
You can't make up your mind, mind, mind, mind, mind
Please don't waste my time, time, time, time, time
I'm not tryin to rewind, wind, wind, wind, wind
I wish our hearts could come together as one
Piosenka „Eenie Meenie” Seana Kingstona z udziałem Justina Biebera to energiczny utwór dance-pop z elementami R&B i reggae fusion, który swoją premierę miał 4 marca 2010 roku na stronie internetowej Ryana Seacresta, a oficjalnie został wydany 23 marca 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Utwór znalazł się na pierwszym studyjnym albumie Justina Biebera My World 2.0.
Centralnym motywem utworu jest frustracja związana z niezdecydowaniem pewnej dziewczyny w sprawach miłosnych. Tytuł „Eenie Meenie” nawiązuje do popularnej w krajach anglojęzycznych wyliczanki „Eeny, meeny, miny, moe”, której używa się do losowego wyboru osoby lub rzeczy, co stanowi dosadną metaforę zachowania dziewczyny, która nie potrafi podjąć decyzji między adoratorami. W piosence zarówno Sean Kingston, jak i Justin Bieber wcielają się w role chłopców, którzy są emocjonalnie zwodzeni przez obiekt swoich westchnień, próbując przekonać ją do siebie i stworzenia poważnego związku.
Utwór rozpoczyna się od części Seana Kingstona, w której bezpośrednio odwołuje się do rymowanki, nazywając dziewczynę „eenie meenie miney mo lova”. Podkreśla jej niezdecydowanie („She's indecisive, she can't decide, She keeps on lookin' from left to right”), co jest dla niego męczące. Sean Kingston przedstawia się jako „Mr Right” i prosi ją o szansę, by nie zostawiła go „dancin' alone”. Wyraża wyraźne zniecierpliwienie: „You can't make up your mind, mind, mind, mind, mind, Please don't waste my time, time, time, time, time”, pragnąc, by ich serca „come together as one”.
W partii Justina Biebera narracja kontynuuje ten sam wątek. Bieber oferuje dziewczynie „raj” i „zwycięstwo”, mówiąc, że „she don't have to roll the dice”, co nawiązuje do losowości, jaką wprowadza jej niezdecydowanie. Podobnie jak Kingston, Justin „can see right through ya” i podejrzewa, że jest typem osoby, która „love em and leave em, And disappear right after this song”. On również prosi o „the night to show you, hold you” i wyraża to samo zniecierpliwienie.
W teledysku do piosenki, który został nakręcony 30 marca 2010 roku w Beverly Hills w Kalifornii, wyreżyserowanym przez Raya Kaya (znanego również z reżyserii teledysku Biebera do „Baby”), widzimy Kingstona i Biebera na imprezie przy basenie, gdzie obaj są obiektem zainteresowania tej samej dziewczyny. Sean Kingston wspomniał w wywiadzie dla MTV News, że to on wybrał główną aktorkę do teledysku. Musiała być to dziewczyna, która pasowała do obu artystów, ponieważ w piosence i klipie „próbuje grać na dwóch frontach”. W pewnym momencie teledysku dziewczyna zostaje przyłapana na próbie uwodzenia obu chłopców jednocześnie, co pozostawia ją z „głupią miną”, jak opisał to Kingston w rozmowie z Rap-Up.com. W klipie pojawia się także R&B i piosenkarka pop Jasmine Villegas, która grała również ukochaną Justina w jego teledysku do „Baby”.
Utwór został napisany przez Seana Kingstona, Justina Biebera, Carlosa Battey'a, Stevena Battey'a, Marcosa Palaciosa i Ernesta Clarka, a także Benny'ego Blanco, który również był jednym z producentów. Benny Blanco współpracował wcześniej przy pisaniu piosenki Justina „Down to Earth”. Kyle Anderson z MTV opisał „Eenie Meenie” jako utwór, który „łączy taneczny pop Seana Kingstona z wpływami wyspiarskimi z uroczo młodzieżowym R&B Biebera”. Recenzent z DJBooth zauważył, że „koronnym klejnotem” utworu jest refren, który „wwierci się w głowę, czy się tego chce, czy nie”.
Początkowo „Eenie Meenie” miało być pierwszym singlem z trzeciego albumu studyjnego Seana Kingstona, Back 2 Life, wydanym 15 marca 2010 roku, ale z nieznanych przyczyn zostało z niego usunięte. Singiel odniósł sukces komercyjny, docierając do pierwszej dziesiątki w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii, a także do pierwszej dwudziestki w Australii, Kanadzie, Irlandii i Stanach Zjednoczonych. W USA zadebiutował na 30. miejscu listy Billboard Hot 100, osiągając szczyt na 15. pozycji i zdobywając status platynowej płyty od RIAA, sprzedając się w ponad 1,2 miliona egzemplarzy do lutego 2011 roku.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?