Fragment tekstu piosenki:
I ride with the chopper, the stick, yeah
These bitches ready to kill, yeah
My niggas, they ready to drill, yeah
I got niggas in Riverdale
I ride with the chopper, the stick, yeah
These bitches ready to kill, yeah
My niggas, they ready to drill, yeah
I got niggas in Riverdale
Playboi Carti's „@ MEH”, wydany 16 kwietnia 2020 roku, to utwór, który doskonale odzwierciedla jego ekscentryczny styl wokalny i modowy, stanowiąc swoiste interludium w wyczekiwaniu na album „Whole Lotta Red”. Choć ostatecznie nie znalazł się na finalnej trackliście płyty, singiel ten, stylizowany na wielkie litery i wymawiany jako „at me”, szybko stał się wizytówką charakterystycznego „baby voice” Cartiego. Tekst piosenki, choć na pierwszy rzut oka chaotyczny i pełen powtórzeń, jest w rzeczywistości bezpośrednim wyzwaniem rzuconym jego wrogom.
Początkowe wersy, takie jak „Just talk shit / Them pussy niggas ain't 'bout that shit”, natychmiast ustalają ton utworu. Carti stawia siebie w opozycji do tych, których postrzega jako fałszywych i pozbawionych prawdziwej ulicznej wiarygodności. Powtarzające się frazy, jak „Pussy ass nigga just talk shit”, nie są jedynie prostym wulgaryzmem, ale wyrazem pogardy dla pustych słów i braku autentycznego działania. To manifestacja pewności siebie i autentyczności Cartiego, który gardzi tymi, którzy tylko udają twardzieli.
W wersecie pierwszym Carti wzmacnia swój wizerunek nieustraszonego i groźnego, malując obraz siebie uzbrojonego w „chopper, the stick” i otoczonego ludźmi gotowymi „to kill” i „to drill”. Odniesienia do „niggas in Riverdale” i „young niggas, they came from hell” budują narrację o lojalności i bezwzględności jego otoczenia. Kontrastuje to z „These moms are cryin', oh well / I don't give a fuck, you can tell”, co podkreśla jego obojętność i bezkompromisową postawę wobec konsekwencji. Wersy „I'm really 'bout that shit, we eat at the police” to prowokacyjne deklaracje, które mają na celu podkreślenie jego antyestablishmentowej postawy i prawdziwej „ulicznej” natury. Krytycy tacy jak Charles Holmes z Rolling Stone zauważyli, że Carti „śpiewa wysokim, ‚dziecięcym głosem’ o wszystkim, czego nienawidzi w ‚cipowatych kolesiach’”.
Tekst piosenki nie skupia się na głębokim liryzmie, lecz na stworzeniu „atmosfery” i „stylu”. Charles Holmes z Rolling Stone opisał brzmienie „@ MEH” jako „jamboree Fisher-Price Fruity Loops w wykonaniu PlayStation 4”. Produkcja utworu, za którą odpowiadają JetsonMade, Neeko Baby i Deskhop, wnosi „zabawny, taneczny” i „vintage'owy, w stylu gier wideo” bit, który doskonale uzupełnia awangardowy styl Playboia Cartiego. Niektórzy fani z początku nie byli przekonani do „dziecięcego głosu”, a utwór zebrał mieszane recenzje w momencie premiery, co spowodowało, że jego wytwórnia rzekomo „zrzuciła go z rowerka”. Mimo to, w 2024 roku Pitchfork umieścił „@ Meh” na liście „100 najlepszych piosenek lat 2020. do tej pory”, zajmując 63. miejsce.
Drugi werset kontynuuje temat dominacji i pogardy dla słabych. Carti potwierdza swoją autentyczność, rapując: „I ride with the chopper, the stick, yeah / I'm lettin' it go real quick, yeah”. Wyraźnie rozróżnia priorytety: „I cannot beef 'bout a bitch, yeah, yeah / But we can go beef 'bout the bricks, yeah”, co oznacza, że walka o kobiety jest dla niego poniżej jego poziomu, ale jest gotów walczyć o pieniądze i wpływy. Linie „I'm really 'bout the shit, I shoot at your best friend / I really ain't shit, I fucked on her best friend” to prowokacyjne deklaracje, które mają na celu zdyskredytowanie jego wrogów i podkreślenie jego bezwzględności.
Wydanie „@ MEH” było częścią burzliwej kampanii promocyjnej albumu „Whole Lotta Red”. Utwór, wraz z teledyskiem wyreżyserowanym przez samego Cartiego i Nicka Walkera, pojawił się po wielu fałszywych startach, opóźnieniach i wyciekach. Niektórzy interpretują tytuł „@ MEH” jako „@ me”, co w języku mediów społecznościowych oznacza wyzwanie do bezpośredniej konfrontacji. W kontekście rzekomego beefu z Lil Uzi Vertem w tamtym czasie, mogłoby to być bezpośrednie zwrócenie się do jego rywali.
Odbiór „@ MEH” był początkowo polaryzujący. Niektórzy fani byli zaskoczeni „dziecięcym głosem” i nietypowym stylem. Jednak z czasem utwór zyskał na znaczeniu i jest postrzegany jako kultowy klasyk, a dla wielu „@ Meh” to jedna z najlepszych piosenek Playboia Cartiego. Carti sam nie udzielał wielu wywiadów na temat szczegółów utworu, utrzymując swoją enigmatyczną aurę. Jego muzyka, często określana jako „mumble rap”, bardziej skupia się na chwytliwych hookach i zaraźliwych bitach niż na tradycyjnym liryzmie, co doskonale widać w „@ MEH”. Piosenka ta, pomimo swojej prostoty i powtarzalności, jest esencją artystycznej wizji Playboia Cartiego, który nie boi się eksperymentować i iść pod prąd, ostatecznie torując nowe ścieżki w hip-hopie.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?