Fragment tekstu piosenki:
We're so fucking done
Living under loaded guns
Brain dead, out of touch
Old man, now your time is up
We're so fucking done
Living under loaded guns
Brain dead, out of touch
Old man, now your time is up
„Loaded Guns” autorstwa TX2 to bezkompromisowy hymn buntu, który agresywnie i prowokacyjnie stawia czoła konserwatywnym normom społecznym, religijnym oraz politycznym. Wydany 30 czerwca 2023 roku jako debiutancki singiel TX2 pod szyldem Hopeless Records, utwór jest opisany jako nieprzepraszający, szczery i wyzywający manifest nawołujący do prawdziwych zmian.
Sercem utworu jest powtarzające się, mocne stwierdzenie: „We're so fucking done / Living under loaded guns / Brain dead, out of touch / Old man, now your time is up”. Evan Thomas, znany jako TX2, wyjaśnia, że fraza „Living under loaded guns” odnosi się do życia pod presją rządu i jego władzy, do czynienia z prawami, które nie mają zastosowania do jego życia ani do życia tych, których dotyczą. To wyraz frustracji młodej generacji, która ma dość bycia kontrolowaną przez przestarzałe idee i niesprawiedliwe regulacje.
Już na samym początku utwór szokuje wersetem: „Sorry, I didn't mean to interrupt / But I just had some sex on a cross with a nun”. Thomas przyznaje, że ten prowokacyjny tekst miał na celu rozgniewać i sfrustrować niektórych ludzi, celowo naruszając tabu, by przyciągnąć uwagę do głębszego przesłania. Takie podejście wpisuje się w szerszą filozofię artysty, który, jak sam mówi, używa kontrowersyjnych tekstów i „rage bait” (celowego wzbudzania gniewu) w mediach społecznościowych, aby zwiększyć zaangażowanie i sprowokować dyskusję.
TX2, jako osoba otwarcie biseksualna i członek społeczności LGBTQ+, głośno wyraża swoje poparcie dla praw osób LGBTQ+, zdrowia psychicznego i równości. W piosence manifestuje to w wersach „I fucked every gender that's under the sun / They say there's only two but I counted twenty-one”, bezpośrednio kwestionując binarne normy płciowe i społeczną ignorancję w tej kwestii. To wyraz sprzeciwu wobec ograniczonych definicji tożsamości, często narzucanych przez konserwatywne środowiska.
Krytyka hipokryzji religijnej i politycznej jest kolejnym centralnym punktem utworu. W tekście pojawia się pytanie: „Tell me who's got more charges / Me or pastor Vincent?”, które, jak tłumaczy Thomas, odnosi się do wysokiej liczby przypadków napaści seksualnych w środowisku pastorów w kościele katolickim, piętnując tym samym dwulicowość instytucji religijnych. Artysta nie oszczędza również polityków: „Old white men, always gotta say shit / They can hold my dick, they don't want a conversation / They just want their kids, to end up rich and racist”. Evan Thomas jasno wskazuje, że te wersy są skierowane przeciwko „starym, białym mężczyznom” w rządzie, którzy wprowadzają prawa dotyczące kwestii, o których nie mają pojęcia, takich jak aborcja, prawa osób transseksualnych, czy prawa kobiet. Podkreśla, że seniority nie czyni nikogo nieomylnym, a młodzież dzisiaj jest bardziej godna zaufania niż obecni, starsi liderzy.
Interesującym faktem jest, że Thomas pierwotnie napisał tę piosenkę dla swojego gitarzysty, Cama, używając metaforę „dwóch osób, które są w mniejszości w obliczu policji i zostają zastrzelone razem”. To osobisty wymiar odzwierciedla poczucie bycia „pod ostrzałem” ze strony społeczeństwa, co rezonuje z ogólnym przesłaniem buntu utworu. Thomas, który sam doświadczył intensywnego zastraszania i hejtu online, wykorzystuje muzykę jako mechanizm radzenia sobie, a swoją platformę do budowania społeczności „X Movement”, wspierającej zdrowie psychiczne. Jego artystyczne credo głosi, że jeśli wszyscy kochają twoją sztukę, to być może nie jest ona „prawdziwą sztuką”, co świadczy o jego świadomym wyborze kontrowersji jako narzędzia komunikacji. Wierzy, że cenzura nie jest odpowiedzią, a mroczne i trudne tematy muszą być eksponowane i dyskutowane, nawet jeśli rozmowy stają się „niechlujne”.
„Loaded Guns” to zatem nie tylko utwór muzyczny, ale mocny, polityczny i społeczny komentarz z perspektywy młodego pokolenia, które jest zmęczone panującym porządkiem i domaga się zmian, nie bojąc się przy tym używać języka, który może budzić sprzeciw, ale z pewnością nie pozostaje niezauważony.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?