Fragment tekstu piosenki:
Come with me to the dance floor,
You and me cause that's what it's for
Show me now what is it
You got to be doing
Come with me to the dance floor,
You and me cause that's what it's for
Show me now what is it
You got to be doing
Utwór "Warrior's Dance" zespołu The Prodigy, wydany 11 maja 2009 roku jako drugi komercyjny singiel z albumu Invaders Must Die, jest esencją rave'owej energii i hołdem dla korzeni muzyki elektronicznej. Tekst piosenki, choć prosty, zawiera w sobie fundamentalne zaproszenie: „Come with me to the dance floor, You and me cause that´s what it´s for. Show me now what is it You got to be doing And the music in the house... is so soothing”. To bezpośrednie wezwanie do porzucenia zahamowań i oddania się rytmowi, celebrujące samą istotę tańca i kojącej mocy muzyki.
Geneza utworu jest szczególnie interesująca. Początkowo "Warrior's Dance" miał być jedynie jednorazowym numerem granym na żywo podczas festiwalu Gatecrasher w 2008 roku, a pomysł jego stworzenia wyszedł od Keitha Flinta. Co ważne, był to pierwszy raz od wielu lat, kiedy Liam Howlett, Keith Flint i Maxim Reality wspólnie nagrywali muzykę, co stało się katalizatorem do ich ponownej współpracy po tym, jak Howlett sam pracował nad poprzednim albumem Always Outnumbered, Never Outgunned. Liam Howlett wspominał, że podczas produkcji Invaders Must Die zmagał się z blokadą twórczą, a stworzenie "Warrior's Dance" bez presji albumu przywróciło mu ekscytację, porównując jego rolę do "Firestarter" w kontekście nadania kierunku płycie.
Utwór jest wyraźnym ukłonem w stronę 20-lecia sceny acid house i rave, łącząc w sobie vintage'owe tekstury z przełomu lat 80. i 90. Kluczowy, wpadający w ucho wokalny hook „Come with me to the dance floor, you and me, 'cause that's what it's for” pochodzi z hymnu techno z 1991 roku, „Take Me Away” grupy Final Cut z udziałem True Faith (i wokalistki Bridgett Grace). Dzięki temu samplowi legendarny detroitowy DJ i producent Jeff Mills jest wymieniony jako współautor piosenki. Bity zostały zaczerpnięte z „Let The Warriors Dance (Funky Funky Drum Drum Mix)” zespołu Addis Posse z 1990 roku, a nazwa utworu The Prodigy jest również nawiązaniem do wytwórni Addis Posse – Warrior's Dance. Początkowy, hipnotyzujący riff pochodzi z remiksu Dave’a Angela utworu „Sweet Dreams (Nightmare Mix)” zespołu Eurythmics z 1990 roku. Dodatkowo w utworze słychać sample z "Mega-Mixx II" 2 Live Crew, "Battle Creek Brawl" Gunshot, "African Man" Iggy'ego Popa oraz tzw. "Hot Pants break".
"Warrior's Dance" szybko zdobył popularność, osiągając 9. miejsce na brytyjskiej liście przebojów singli. Krytycy, tacy jak Clash Music, chwalili utwór jako euforyczny powrót do korzeni, wzmacniający odczucia znane z albumu Experience. Piosenka stała się stałym punktem setlist koncertowych The Prodigy. Jej sukces był tak duży, że nazwa "Warrior's Dance" została wykorzystana dla festiwalu muzycznego organizowanego przez zespół w latach 2009-2013 na całym świecie. Wokół 2008 roku Maxim i reszta zespołu zaczęli nazywać swoich fanów "wojownikami" (warriors), co stało się częścią DNA grupy.
Teledysk do utworu, wyreżyserowany przez Corina Hardy'ego, wykorzystuje technikę animacji poklatkowej i kukiełki, przedstawiając trzy humanoidalne paczki papierosów (symbolizujące członków zespołu), które urządzają miniaturowy rave w pubie, doprowadzając do pożaru stołu. Paczki papierosów zawierają komunikat „Куріння шкодить вашому здоров’ю” (Palenie jest szkodliwe dla zdrowia) w języku ukraińskim. Video zdobyło nagrodę za najlepszy teledysk na festiwalu Rushes Soho Shorts Film Festival w 2009 roku. Sam Hardy przyznał, że pragnął stworzyć taki klip od 14 roku życia.
Koniec utworu zawiera intrygujące outro – nagranie audio Liama Howletta z wesołego miasteczka, gdzie rejestrował sample na potrzeby albumu Invaders Must Die. Słychać, jak prosi operatora karuzeli o włączenie konkretnego dźwięku z pociągu grozy, co jest elementem ambientowym, podobnie jak „trying to write this fucking tune, man” z „Poison”. To pokazuje zamiłowanie Howletta do włączania surowych, terenowych nagrań w swoje kompozycje, dodając im unikalnego charakteru.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?