Fragment tekstu piosenki:
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods?
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods yet?
Are we out of the woods?
"Out of the Woods" to piosenka Taylor Swift z jej piątego albumu studyjnego, 1989, wydanego w 2014 roku. Utwór, który Taylor Swift napisała i wyprodukowała wspólnie z Jackiem Antonoffem, jest synth-popowym hymnem z elementami eurodance i indietroniki, charakteryzującym się mocnymi syntezatorami, zapętlonymi bębnami i warstwowymi wokalami w tle. Piosenka była zapowiadana jako świetny przykład nowego, popowego brzmienia Swift, które miało odciąć ją od jej korzeni country. Sama Taylor Swift określiła ją jako jedną ze swoich ulubionych na albumie, podkreślając, że jej celem było sprawienie, aby brzmiała ona dokładnie tak, jak czuła się w danym momencie emocje. W wywiadzie z 2014 roku dla Rolling Stone Swift wyznała, że „Out of the Woods” opowiada o związku, w którym „każdy dzień był walką”, a relacja ta była tak krucha, że nigdy nie wiadomo było, czy przetrwa.
Tekst piosenki rozpoczyna się refleksją z perspektywy czasu: "Looking at it now, It all seems so simple." Wspomnienie „Polaroida z nami” oraz kontrastu, gdzie „reszta świata była czarno-biała, ale my byliśmy w krzyczącym kolorze” ("the rest of the world was black and white, but we were in screaming color") doskonale oddaje intensywność i wyjątkowość uczuć, które towarzyszyły tej burzliwej relacji. Ten „krzyczący kolor” symbolizuje zarówno radość i pasję, jak i dramatyzm, który nadawał związkowi jego niezwykły charakter. Głównym motywem, powracającym niczym mantra w refrenie, jest pytanie: "Are we out of the woods yet? Are we in the clear yet?". To powtarzające się zapytanie wyraża nieustający niepokój i niepewność co do przyszłości relacji, poczucie bycia uwięzionym w labiryncie trudności i wyzwań. Sama Swift wyjaśniała, że ten refren ma brzmieć dokładnie jak „dźwięki niepokoju w twojej głowie”.
Druga zwrotka cofa nas do „zeszłego grudnia” ("Last December"), sugerując odniesienie do konkretnego czasu, który fani często interpretują jako okres jej relacji z Harrym Stylesem, trwającej od listopada 2012 do stycznia 2013 roku. Wiele wskazówek w tekście, jak również wypowiedzi Swift, prowadzi do wniosku, że piosenka jest o Stylesie. Zwrot "We were built to fall apart, then fall back together" doskonale opisuje naturę ich związku, który był pełen wzlotów i upadków, on-again/off-again.
Ważnym elementem narracji jest "Your necklace hanging from my neck" oraz metafora „dwóch papierowych samolotów latających” ("Two paper airplanes flying, flying"). Fani szybko powiązali to z naszyjnikami z papierowymi samolotami, które oboje nosili w tamtym czasie, a które stały się symbolem ich związku. Ta delikatna, a zarazem chwiejna symbolika doskonale oddaje kruchość i niepewność uczuć, które mogły w każdej chwili runąć.
Najbardziej dramatyczny fragment piosenki pojawia się w bridge (łączniku): "Remember when you hit the brakes too soon? Twenty stitches in a hospital room.". Taylor Swift potwierdziła, że te słowa opisują prawdziwy wypadek na skuterze śnieżnym, w którym uczestniczyła ze swoim ówczesnym chłopakiem. Zdarzenie było tak poważne, że „widziała całe swoje życie przelatujące jej przed oczami”, choć zaznaczyła, że to on był bardziej poszkodowany. Media spekulują, że chodziło o Harry'ego Stylesa, który niedługo po domniemanym wypadku był widziany z bandażem na podbródku. Co ciekawe, Swift zdołała utrzymać ten incydent w tajemnicy przed tabloidami, prosząc świadków o dyskrecję. Wypadek ten stał się dla niej metaforą całego związku, który wydawał się „jeździć poza drogą” i był pełen niekontrolowanych momentów. Liryka "But the monsters turned out to be just trees" z ostatniej zwrotki bridge odnosi się do momentu, kiedy po opuszczeniu związku, autorka uświadomiła sobie, że strach przed nieznanym był większy niż sama rzeczywistość, a odejście nie było tak trudne, jak się wydawało.
Produkcja piosenki przez Jacka Antonoffa, z jej gęstym, syntezatorowym brzmieniem inspirowanym latami 80., idealnie odzwierciedla nerwowość i ekscytację opisywanej relacji. Antonoff wysłał Swift instrumentalną wersję utworu, a ona w ciągu około 30 minut wysłała mu notatkę głosową z gotowymi tekstami i melodią – był to pierwszy raz, kiedy Swift napisała tekst do istniejącego podkładu muzycznego. Piosenka osiągnęła 18. miejsce na liście Billboard Hot 100 i otrzymała platynowy certyfikat RIAA. Warto wspomnieć, że utwór ten został wykorzystany w finale trzeciego sezonu serialu The Summer I Turned Pretty, towarzysząc scenie, w której bohaterka Belly biegnie za Conradem, aby wyznać mu miłość, co podkreśla jego emocjonalny wydźwięk. „Out of the Woods” jest więc nie tylko opowieścią o miłości i lęku, ale także o znalezieniu siły w sobie i wyjściu z mroku niepewności.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?