Ceechynaa, artystka pochodząca z Południowego Londynu, z nigerijskimi korzeniami, zadebiutowała utworem „Peggy” 5 grudnia 2024 roku, od razu wywołując burzę w internecie. To niezależne wydawnictwo, będące jej pierwszym od czasu remixu singla „Last Laugh” z NLE Choppa z 2023 roku, szybko zyskało status viralowego hitu, głównie za sprawą odważnych i bezkompromisowych tekstów oraz prowokacyjnych wizualizacji w teledysku. Piosenka stała się jej pierwszym utworem, który znalazł się na liście UK Singles Chart.
„Peggy” jest mocnym manifestem kobiecej dominacji, wyzwolenia seksualnego i sprzeciwu wobec norm społecznych. Ceechynaa, znana z bezkompromisowego stylu, celowo odwraca tradycyjne role płciowe, stawiając się w pozycji dominującej, zarówno seksualnie, jak i społecznie. Już pierwsze wersy, takie jak „I’m peggin’ that man at the back of the bus”, natychmiast ustalają ton utworu, symbolizując przejęcie kontroli i przewrócenie tradycyjnych koncepcji władzy. Wybór terminu „pegging” oraz odniesienie do „back of the bus” ma historyczne znaczenie, szczególnie w kontekście amerykańskiej historii praw obywatelskich, gdzie czarnoskórzy ludzie byli kiedyś zmuszani do siedzenia z tyłu autobusu, co dodaje warstwę symboliki do aktu odzyskiwania władzy.
Utwór czerpie inspirację ze stylu i postawy Three 6 Mafia, szczególnie w warstwie horrorcore i rapu z Memphis. Wers „I’m gonna fill up his nose with dust” nawiązuje do tekstu z utworu Three 6 Mafia „Half On A Sack”, co, zdaniem Raphaela Helfanda z The Fader, jest odwróceniem mizoginistycznego przesłania oryginalnego wersu, a Ceechynaa „pluje prosto w twarz fanom rapu, którzy woleliby zatkać uszy, niż pozwolić, by kobieca MC rządziła”. Produkcja utworu, za którą odpowiadają Extendo Beats i Rupa Beats, również odbiega od typowego dla Ceechynaa brzmienia UK drill na rzecz czegoś mroczniejszego i bardziej niepokojącego.
Tekst piosenki jest pełen celowo prowokacyjnych i dosadnych opisów, które mają na celu szokowanie i bawienie słuchacza, jednocześnie wzmacniając jej odmowę dostosowania się do tradycyjnych standardów „przyzwoitości”. Ceechynaa zręcznie wykorzystuje humor, ciętą ironię i liczne odniesienia kulturowe, które nadają utworowi dodatkowe znaczenia. Przykładem jest linijka „Just got a triangle strip last week, now I’m out here lookin’ like Phineas”, która prawdopodobnie odnosi się do fryzury lub stylizacji, żartobliwie porównując ją do postaci z kreskówki. Odniesienie do „bending his bum like Spice in the back of the van when they stop and search” to kolejny przykład popkulturowego kontekstu, prawdopodobnie nawiązującego do brytyjskiej sceny drillowej.
W całym utworze artystka wykazuje się bezwzględną pewnością siebie i lekceważeniem opinii innych, o czym świadczy powtarzające się „I don’t give a fuck”. Ceechynaa z dumą opowiada o wykorzystywaniu mężczyzn finansowo i emocjonalnie, jak w wersach „I told that man that I love short men ‘cause I wanted to use him” czy „I’m putting these niggas in debt, if I get his wallet, I’m gonna abuse it”. Te fragmenty podkreślają jej kontrolę i odrzucenie patriarchalnych schematów.
Piosenka jest również bezpośrednią odpowiedzią na krytykę społeczną. Wersy „These fathers are always complainin’, sayin’ that my music is bad for the kids / Someone tell their papi that Chyna said that she don’t give a shit” to otwarte wyzwanie rzucone tradycyjnym, patriarchalnym figurom, które próbują cenzurować lub kontrolować kobiecą ekspresję. Artystka przewartościowuje negatywne określenia, takie jak „masculine bitch”, przekształcając je w atut i dowód swojej siły w świecie, w którym wielu mężczyzn nie dorównuje jej oczekiwaniom.
„Peggy” stało się fenomenem w mediach społecznościowych, a klipy wideo przedstawiające reakcje rodziców na słuchanie utworu przez ich dzieci stały się viralem, co przyczyniło się do jego infamii online. Cardi B, Ellie Goulding i Charli XCX publicznie wsparły utwór, publikując własne filmy, na których synchronizują usta do piosenki. Krytycy muzyczni przyjęli utwór pozytywnie; GRM Daily stwierdziło, że „potwierdza on jej reputację artystki, która nie boi się przekraczać granic i wyrażać swojego zdania”, a Notion nazwał go „ognistym hymnem pełnym bezkompromisowej kobiecej energii”. Utwór ten jest uznawany za odważny, bezczelny i subwersywny, kwestionujący role płciowe, dynamikę władzy seksualnej i oczekiwania społeczne. Ceechynaa za jego pomocą zacementowała swoją pozycję jako odważnego i nieustraszonego głosu we współczesnej muzyce.