Fragment tekstu piosenki:
I got a rhyme and a reason, okay
I feel the cycle repeating, okay
I was just fighting my demons, okay
Now I'm getting even with Steven, okay
I got a rhyme and a reason, okay
I feel the cycle repeating, okay
I was just fighting my demons, okay
Now I'm getting even with Steven, okay
Utwór "Getting Even With Steven", wykonywany przez Milo, czyli Willa Spencera, stanowi niezwykle intrygujący dodatek do ścieżki dźwiękowej Amazon Original "The Summer I Turned Pretty", pojawiając się w finale drugiego sezonu. Chociaż na pierwszy rzut oka piosenka wydaje się być prostym diss trackiem skierowanym przez postać Milo do Stevena Conklina w kontekście serialowego trójkąta miłosnego, w którym rywalizują o Taylor, to jednak jej znaczenie sięga znacznie głębiej, oferując lustrzane odbicie głównego konfliktu serialu – relacji między Belly, Conradem i Jeremiahem.
Już od pierwszych wersów utwór nasycony jest agresywną, ale podszytą niepewnością konfrontacją. Słowa takie jak "Bitch! What? You think you're winning this shit? Yo, thought you were feeling yourself / Forget that you’re skinny and shit" odzwierciedlają otwartą wrogość i poczucie zagrożenia ze strony narratora. Milo atakuje Stevena, zarzucając mu pychę i uważa, że ten próbuje zająć jego miejsce, wygrać "wyścig". W kontekście serialu, Jenny Han, twórczyni "The Summer I Turned Pretty", sama zasugerowała, że dynamika między Taylorem i Stevenem odzwierciedla związek Belly i Conrada, co oznacza, że Milo jest odpowiednikiem Jeremiaha. Ta interpretacja pozwala spojrzeć na tekst piosenki z szerszej perspektywy, gdzie słowa Milo mogą być wewnętrznym monologiem Jeremiaha, kierowanym do Conrada.
Wiele fragmentów tekstu doskonale pasuje do postaci Jeremiaha i jego relacji z Conradem. Na przykład, wersy "thought you were taking my place / Thought you were winning the race" idealnie oddają rywalizację o Belly, gdzie Conrad często był postrzegany jako ten, który "wygrywa" serce głównej bohaterki. Podobnie, frazy "I know you think I'm amusing / I know you think I'm a goofy / I know that you laugh at my music" doskonale opisują sposób, w jaki Jeremiah, znany ze swojej lekkomyślności i poczucia humoru, może być postrzegany przez Conrada jako mniej poważny, czy nawet naiwny.
Tekst staje się jeszcze bardziej osobisty, gdy Milo wyznaje "I know you scared when I stood up / Knew it was put up or shut up / One time, I saw you without a shirt / I bet you can’t do a pull-up". Te rymowanki to nie tylko młodzieńcze docinki, ale także próba podważenia męskości i siły przeciwnika. W serialu walka między Milo a Stevenem, choć intensywna, miała również humorystyczny wydźwięk, co podkreśla, że piosenka, mimo swojej agresji, osadzona jest w kontekście dojrzewających bohaterów.
Istotny jest również wers "Yeah, you act I’m all out of line / Yuh, thought I was after your girl / But meanwhile, you're gunning for mine". Ten fragment bezpośrednio odnosi się do złożonej sytuacji miłosnej, gdzie każdy z rywali czuje się zagrożony przez drugiego. W kontekście trójkąta Belly-Conrad-Jeremiah, wielokrotnie widzieliśmy, jak każdy z braci czuł, że ten drugi "poluje" na jego dziewczynę, co objawiało się w scenach takich jak turniej siatkówki czy Bal Debuit.
Refren "I got a rhyme and a reason, okay / I feel the cycle repeating, okay / I was just fighting my demons, okay / Now I'm getting even with Steven, okay" jest kwintesencją utworu. Fraza "I feel the cycle repeating" jest kluczową wskazówką, która może stanowić zapowiedź wydarzeń w trzecim sezonie, sugerując, że cykl miłosnych zmagań Belly, Conrada i Jeremiaha będzie się powtarzał. Jednocześnie, "I was just fighting my demons" dodaje piosence głębi, ujawniając wewnętrzną walkę narratora z własnymi problemami, co sprawia, że jego złość i rywalizacja są również ucieczką od osobistych trudności – być może, w przypadku Jeremiaha, od ciągłego poczucia bycia w cieniu starszego brata.
Fakt, że piosenka została napisana wspólnie przez Willa Spencera (jako Milo) i Mike'a Onufraka, a Jenny Han, autorka książek i twórczyni serialu, była zaangażowana w jej powstanie, podnosi jej wartość jako elementu narracyjnego. To nie jest przypadkowy utwór, ale celowe narzędzie do pogłębienia charakterystyki postaci i ich wzajemnych relacji, zarówno na powierzchni (Milo vs. Steven), jak i w ukrytym, symbolicznym wymiarze (Jeremiah vs. Conrad). Milo's "Getting Even With Steven" jest więc nie tylko energicznym hip-hopowym kawałkiem, ale przede wszystkim sprytnie skonstruowaną liryczną analizą młodzieńczych zmagań, zazdrości i walki o swoje miejsce, która rezonuje z centralnymi tematami serialu.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?