Interpretacja Getting Even With Steven - (From the Amazon Original The Summer I Turned Pretty) - Milo

O czym jest piosenka Getting Even With Steven - (From the Amazon Original The Summer I Turned Pretty)? Poznaj prawdziwe znaczenie i historię utworu Milo

Utwór "Getting Even With Steven", wykonywany przez Milo, czyli Willa Spencera, stanowi niezwykle intrygujący dodatek do ścieżki dźwiękowej Amazon Original "The Summer I Turned Pretty", pojawiając się w finale drugiego sezonu. Chociaż na pierwszy rzut oka piosenka wydaje się być prostym diss trackiem skierowanym przez postać Milo do Stevena Conklina w kontekście serialowego trójkąta miłosnego, w którym rywalizują o Taylor, to jednak jej znaczenie sięga znacznie głębiej, oferując lustrzane odbicie głównego konfliktu serialu – relacji między Belly, Conradem i Jeremiahem.

Już od pierwszych wersów utwór nasycony jest agresywną, ale podszytą niepewnością konfrontacją. Słowa takie jak "Bitch! What? You think you're winning this shit? Yo, thought you were feeling yourself / Forget that you’re skinny and shit" odzwierciedlają otwartą wrogość i poczucie zagrożenia ze strony narratora. Milo atakuje Stevena, zarzucając mu pychę i uważa, że ten próbuje zająć jego miejsce, wygrać "wyścig". W kontekście serialu, Jenny Han, twórczyni "The Summer I Turned Pretty", sama zasugerowała, że dynamika między Taylorem i Stevenem odzwierciedla związek Belly i Conrada, co oznacza, że Milo jest odpowiednikiem Jeremiaha. Ta interpretacja pozwala spojrzeć na tekst piosenki z szerszej perspektywy, gdzie słowa Milo mogą być wewnętrznym monologiem Jeremiaha, kierowanym do Conrada.

Wiele fragmentów tekstu doskonale pasuje do postaci Jeremiaha i jego relacji z Conradem. Na przykład, wersy "thought you were taking my place / Thought you were winning the race" idealnie oddają rywalizację o Belly, gdzie Conrad często był postrzegany jako ten, który "wygrywa" serce głównej bohaterki. Podobnie, frazy "I know you think I'm amusing / I know you think I'm a goofy / I know that you laugh at my music" doskonale opisują sposób, w jaki Jeremiah, znany ze swojej lekkomyślności i poczucia humoru, może być postrzegany przez Conrada jako mniej poważny, czy nawet naiwny.

Tekst staje się jeszcze bardziej osobisty, gdy Milo wyznaje "I know you scared when I stood up / Knew it was put up or shut up / One time, I saw you without a shirt / I bet you can’t do a pull-up". Te rymowanki to nie tylko młodzieńcze docinki, ale także próba podważenia męskości i siły przeciwnika. W serialu walka między Milo a Stevenem, choć intensywna, miała również humorystyczny wydźwięk, co podkreśla, że piosenka, mimo swojej agresji, osadzona jest w kontekście dojrzewających bohaterów.

Istotny jest również wers "Yeah, you act I’m all out of line / Yuh, thought I was after your girl / But meanwhile, you're gunning for mine". Ten fragment bezpośrednio odnosi się do złożonej sytuacji miłosnej, gdzie każdy z rywali czuje się zagrożony przez drugiego. W kontekście trójkąta Belly-Conrad-Jeremiah, wielokrotnie widzieliśmy, jak każdy z braci czuł, że ten drugi "poluje" na jego dziewczynę, co objawiało się w scenach takich jak turniej siatkówki czy Bal Debuit.

Refren "I got a rhyme and a reason, okay / I feel the cycle repeating, okay / I was just fighting my demons, okay / Now I'm getting even with Steven, okay" jest kwintesencją utworu. Fraza "I feel the cycle repeating" jest kluczową wskazówką, która może stanowić zapowiedź wydarzeń w trzecim sezonie, sugerując, że cykl miłosnych zmagań Belly, Conrada i Jeremiaha będzie się powtarzał. Jednocześnie, "I was just fighting my demons" dodaje piosence głębi, ujawniając wewnętrzną walkę narratora z własnymi problemami, co sprawia, że jego złość i rywalizacja są również ucieczką od osobistych trudności – być może, w przypadku Jeremiaha, od ciągłego poczucia bycia w cieniu starszego brata.

Fakt, że piosenka została napisana wspólnie przez Willa Spencera (jako Milo) i Mike'a Onufraka, a Jenny Han, autorka książek i twórczyni serialu, była zaangażowana w jej powstanie, podnosi jej wartość jako elementu narracyjnego. To nie jest przypadkowy utwór, ale celowe narzędzie do pogłębienia charakterystyki postaci i ich wzajemnych relacji, zarówno na powierzchni (Milo vs. Steven), jak i w ukrytym, symbolicznym wymiarze (Jeremiah vs. Conrad). Milo's "Getting Even With Steven" jest więc nie tylko energicznym hip-hopowym kawałkiem, ale przede wszystkim sprytnie skonstruowaną liryczną analizą młodzieńczych zmagań, zazdrości i walki o swoje miejsce, która rezonuje z centralnymi tematami serialu.

9 września 2025
1

Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.

Czy ta interpretacja była pomocna?

Top