Tekst "None Shall See Redemption" zespołu Kriegsmaschine to głęboka, nihilistyczna medytacja nad beznadzieją, cierpieniem i absolutnym brakiem nadziei na odkupienie w jałowym, wyniszczonym świecie. Utwór, pochodzący z albumu Enemy of Man z 2014 roku, odzwierciedla ogólną filozofię zespołu, która często oscyluje wokół mrocznych, egzystencjalnych i quasi-filozoficznych tematów, nierzadko czerpiąc z Nietzschego.
Piosenka rozpoczyna się od potężnego i przejmującego cytatu w języku niemieckim: "Mein Gott, mein Gott, warum hast du mich verlassen? Ich heule, aber meine Hülfe ist fern (Mendelssohn psalm 22)". To bezpośrednie nawiązanie do Psalmu 22, często interpretowanego jako lament Chrystusa na krzyżu, natychmiast wprowadza w atmosferę ostatecznego opuszczenia i boskiej obojętności. Wzmianka o Mendelssohnie, kompozytorze, który stworzył muzykę do tego psalmu, dodaje warstwę klasycznego patosu i pogłębia poczucie duchowej udręki. Od samego początku utwór stawia słuchacza w obliczu pustki i beznadziei, która rozciąga się poza granice indywidualnego cierpienia.
Dalej tekst maluje obraz ziemi wyjałowionej i jałowej, usianej zwęglonymi resztkami utraconej łaski. Ten apokaliptyczny krajobraz nie jest statyczny; on ciągle się rozszerza, pochłaniając wszystko na swojej drodze, a ludzkie kroki są na stałe uwięzione na jego ścieżkach. Następuje nowa susza i nowy nieporządek, a ciemność panuje niepodzielnie, uwięziwszy byt u szczytu rozpaczy. To nie jest chwilowe cierpienie, lecz całe życie agonii skompresowane i oczyszczone, zmuszające do oddychania piaskiem i picia popiołu. Symbolika ta wskazuje na totalne wyniszczenie, zarówno fizyczne, jak i duchowe, gdzie każdy element życia zamienia się w narzędzie tortury.
Próba odnalezienia harmonii w ciszy i niezgodzie okazuje się daremna, podobnie jak marzenie o schronieniu, które zostaje spopielone na szary, pieprzony popiół. Słowo "pieprzony" podkreśla brutalność i wulgarność tej destrukcji nadziei. To zniszczenie rezonuje wewnętrznie, prowadząc do wyschniętej animy, popiołu w środku i robaków pełzających przez wysuszone żyły. Jest to obraz rozkładu duszy i ciała, gdzie życie powoli wygasa, a wewnętrzna pustka staje się dominującą rzeczywistością. Nawet próżne wyznanie w anatomii zastoju nie przynosi ulgi, wskazując na bezsensowność wszelkich prób samorefleksji czy dążenia do prawdy w obliczu totalnego bezruchu i dekadencji.
Centralnym przesłaniem utworu jest jednak to, że poszukiwacze nadal podążają ścieżkami udręki, nędzy, plagi i zarazy, choć żaden z nich nie zazna odkupienia. Opuszczeni i samotni, pozbawieni i zaniedbani, doświadczają tarcia i ognia bez postępu, bez powodu. Cierpienie jest głębokim wewnętrznym kataklizmem, szalonym męczeństwem, gdzie otępiały trup zasiada na skorumpowanym tronie. Nie ma schronienia, nie ma ucieczki, a wszystko sprowadza się do zera. Ten fragment utworu mocno podkreśla bezcelowość ludzkich działań w świecie pozbawionym sensu, gdzie nawet ofiara staje się groteskowa i bezowocna. Zespół Kriegsmaschine, często porównywany do siostrzanej formacji Mgła ze względu na wspólnych członków M. i Darkside'a, wyróżnia się na tle innych projektów bardziej skomplikowanymi rytmami i mniej oczywistą melodyką, co dodatkowo potęguje wrażenie niepokoju i klaustrofobii. W kontekście muzycznym, Enemy of Man zerwał z tradycyjnymi blast beatami, co było celowym zabiegiem, by intensywność i dysonans czerpać z innych elementów kompozycji.
Nikt nie znajdzie pokoju, nikt nie zazna pocieszenia, nikt nie zostanie przywrócony i nikt nie ujrzy odkupienia. To ostateczne potwierdzenie totalnego nihilistycznego poglądu, który przenika całą twórczość Kriegsmaschine. Ziemia pozostaje jałowa i bezpłodna, a każde ponowne narodzenie odbywa się na ziemiach suszy, z niezmiennym wyrokiem: żaden nie ujrzy odkupienia. Tekst "None Shall See Redemption" to esencja twórczości zespołu – bezkompromisowa wizja upadku i bezpowrotnej straty, gdzie nadzieja jest iluzją, a cierpienie wieczną i nieuniknioną konsekwencją.