Fragment tekstu piosenki:
Ooh, ohh, I'll see you in the future, yeah, yeah, yeah
Ooh, ohh, you can find me in the rumours, yeah, yeah, yeah
If you could see the things
That I see when I sleep
Ooh, ohh, I'll see you in the future, yeah, yeah, yeah
Ooh, ohh, you can find me in the rumours, yeah, yeah, yeah
If you could see the things
That I see when I sleep
See You In In The Future to utwór z albumu Greatest Hits zespołu Waterparks, wydanego 21 maja 2021 roku. Co ciekawe, zespół oficjalnie zmienił tytuł piosenki, dodając dodatkowe „In”, aby dopasować go do błędu w tatuażu fana. Wokalista Awsten Knight aktywnie zabiegał o tę zmianę na Twitterze, co świadczy o unikalnym kontakcie zespołu z fanami. Cały album Greatest Hits to, wbrew nazwie, nie zbiór największych przebojów, a raczej wizjonerskie dzieło, które frontman Awsten Knight określa jako "kombinację wielu różnych er, które nigdy nie nadeszły lub jeszcze nie nastąpiły".
Piosenka otwiera się introspekcją Awstena, który pomimo osiągnięcia swoich celów na trzecim albumie i stania się tym, kim chciał być, wciąż czuje się niespełniony: "If I got everything I want on album 3 / And I grew up and became who I want to be / Why am I lying when I say I feel content?". To wyznanie wskazuje na wieczne dążenie do czegoś więcej i trudność w znalezieniu prawdziwej satysfakcji, nawet po osiągnięciu sukcesu. Tekst porusza temat jego samooceny i potrzeby obsesyjnej uwagi, a także odniesienia do popkultury, takie jak "One Direction", z zabawnym wyróżnieniem Harry'ego Stylesa ponad Zayna Malika ("Not Zayn though, Harry though, what's up"). To nawiązanie zostało skomentowane przez Awstena Knighta w wywiadach, gdzie rozmawiał o różnych kwestiach, w tym o zmianach koloru włosów i Elonu Musku. Linijka "A broken escalator's still stairs, though" to trafna metafora, sugerująca, że nawet w niesprawności wciąż można znaleźć podstawową funkcjonalność – trzeba tylko włożyć więcej wysiłku.
Refren "Ooh, ohh, I'll see you in the future, yeah, yeah, yeah / Ooh, ohh, you can find me in the rumours, yeah, yeah, yeah" odnosi się do nieuchronnej przyszłości i roli artysty, który nieustannie żyje w sferze plotek i spekulacji. "If you could see the things / That I see when I sleep / Then you'd be paranoid like me" podkreśla wewnętrzne demony i paranoję, z którymi boryka się Awsten. W wywiadzie dla Zach Sang Show, Awsten mówił o tym, że teksty piosenek, zwłaszcza te poruszające trudne tematy, tworzy głównie dla siebie, ale wielu ludzi się z nimi utożsamia.
Druga zwrotka maluje obraz artysty, który, choć postrzegany jako "promyk słońca", czuje, że jego obecność zatruwa otoczenie: "I'm a ray of sunshine, look at me / Everywhere I go, I'm poisoning / Everyone whose eyes look up to me". Odniesienia do samotności i natłoku myśli ("I could fill a fucking university with all the things / That keep me company when all I want is sleep") ukazują walkę z własnym umysłem, gdzie demony nie dają spokoju. Awsten Knight wielokrotnie otwarcie mówił o swoich problemach ze zdrowiem psychicznym, a wiele utworów na albumie Greatest Hits porusza ten temat. Dalej w tekście pojawiają się frustracje związane z obietnicami technologicznymi i niedotrzymanymi oczekiwaniami, z humorem nawiązując do Elona Muska i brakującego "latającego tira". Linijka "If I'm the guy from Castaway, that makes you Wilson, hate to say" to odniesienie do filmu "Cast Away", gdzie Chuck Noland (Tom Hanks) tworzy więź z piłką Wilsonem, podkreślając poczucie izolacji i potrzebę towarzystwa w ekstremalnych warunkach. W tym kontekście, "Wilsonem" może być zarówno fan, jak i wewnętrzny monolog Awstena.
Interludium to moment oddechu i uznania dla zespołu: "Otto, Geoff, you guys are doing great". To krótkie przypomnienie o pracy zespołowej i wspólnej drodze, zanim piosenka znów nabierze tempa.
W trzeciej zwrotce tekst staje się bardziej bezkompromisowy. Awsten wyraża frustrację wobec mediów i społeczeństwa, które kreuje nierealne standardy: "Fuck everyone and everything / And every single magazine / That made me think I'm not enough". Użycie porównania do Michaela Scotta ("Michael Scott-o Sebringing it") nawiązuje do postaci z serialu "The Office" i jego często niezręcznych, ale autentycznych prób bycia lubianym. Wokalista krytykuje również toksyczną kulturę internetową i nienawiść, przypominając, że sam kiedyś był "just like them, just hating". Końcówka zwrotki jest szczególnie wzruszająca, gdy Awsten wspomina o poświęceniach, by tworzyć muzykę: "I gave up everything, something to nothing / This song is the recipe, curses, my blessings / I haven't seen family, hoping they're proud of me / Missing on holidays, give people more / But then there's nothing left of me". To silne wyznanie dotyczące ceny sławy i oddania się sztuce, gdzie oddawanie siebie innym prowadzi do poczucia pustki. To podkreśla złożony obraz artysty – z jednej strony pewnego siebie, z drugiej borykającego się z głębokimi, osobistymi dylematami. Współproducentem utworu, obok Awstena Knighta i Zakka Cerviniego, był również Joe Ragosta. Awsten Knight przyznał w jednym z wywiadów, że często pisze sam, ale ceni sobie współpracę z osobami, którym ufa, takimi jak Joe Ragosta, który pomagał przy tworzeniu tego utworu.
Piosenka 'See You In In The Future' jest więc głębokim wglądem w psychikę artysty, który osiągnął sukces, ale wciąż mierzy się z presją, samotnością i wewnętrznymi demonami. Jest to świadectwo autentyczności, samokrytyki i nieustannej pogoni za czymś, co wydaje się nieosiągalne, mimo wszystkich osiągnięć.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?