Piosenka „Echa Pa'lla (Manos Pa' Arriba)”, stworzona przez Pitbulla we współpracy z Papayo, to energetyczny hymn, który wykracza poza zwykły utwór taneczny, niosąc ze sobą głębokie przesłanie o priorytetach życiowych i odrzucaniu negatywności. Wydana w 2012 roku, znalazła się na albumie Pitbulla "Global Warming (Deluxe Version)". Jest to typowy dla Pitbulla utwór, łączący elementy popu z latynoskimi rytmami, tworzący atmosferę imprezy, a jednocześnie służący jako nośnik przesłań o wzmocnieniu i pozytywnym nastawieniu.
Centralnym punktem utworu jest powtarzalny refren, prowadzony przez Papayo, z frazami „Echa pa'lla, todo lo mano echa pa'lla” oraz „Sube las manos pa' arriba, también pa' abajo, también por lado, pa' otro lado”. „Echa pa'lla” można przetłumaczyć jako „odsuń to” lub „ustąp miejsca”, natomiast „Manos pa' arriba” oznacza „ręce w górę”. Ta powtarzająca się fraza działa jak mantra, zachęcając słuchaczy do pozbycia się negatywnych myśli i problemów, sugerując, aby odepchnąć wszystko, co przeszkadza w osobistym rozwoju i osiągnięciu szczęścia. Ruchy rąk w górę, w dół i na boki, do których Papayo namawia, nie tylko zapraszają do tańca, ale również symbolizują uwolnienie się od obciążeń poprzez fizyczny ruch i ekspresję. To mechanizm oczyszczający, pozwalający na aktywne pozbycie się „wszystkiego, co złe”.
W tekście Pitbull wyraźnie podkreśla wartości, które dla niego liczą się najbardziej, mówiąc: „A mí que me importa el dinero, a mí que me importa la fama / Aquí lo que importa es salud, familia, el futuro los ni\u00f1os y la ama”. W tym fragmencie Pitbull deklaruje, że pieniądze i sława są dla niego drugorzędne. Na pierwszym miejscu stawia zdrowie, rodzinę, przyszłość dzieci i miłość (lub matkę, w zależności od interpretacji „ama”). Ta perspektywa jest spójna z jego ogólnym wizerunkiem, gdzie często promuje autentyczność i prawdziwe wartości kosztem blichtru i powierzchowności. Wskazuje to również na dojrzałość artysty i jego przekonanie, że prawdziwe bogactwo leży w sferze osobistej i duchowej, a nie materialnej.
Pitbull nie szczędzi także krytyki tym, którzy w branży muzycznej bardziej przypominają aktorów, niż autentycznych muzyków, stwierdzając: „Los que son como actores, porqu\u00e9 le encantan el drama”. To stanowi wyraźne odniesienie do artystów, którzy skupiają się na dramie i fasadzie, zamiast na prawdziwej pasji i tworzeniu. Pitbull, znany z dążenia do autentyczności, tym samym odcina się od tych, którzy, jego zdaniem, udają, a nie żyją swoją muzyką. Preferuje szczerość nad sztucznością, co jest powracającym motywem w jego twórczości.
W drugiej części Pitbull celebruje latynoską wyobraźnię i otwartość: „Es la imaginación de los latinos, todo el mundo, bien venido”. Jest to zaproszenie dla każdego, aby doświadczył radości i pozytywnej energii, jaka bije z latynoskiej kultury. Podkreśla również swoją własną drogę, mówiąc „Tremenda pinta always cooky, graduated even though I played hooky” (świetny wygląd, zawsze dziwaczny/szalony, ukończyłem szkołę, chociaż wagarowałem). Ta linijka może odnosić się do jego trudnej przeszłości, gdzie pomimo wyzwań i ucieczek od szkolnej dyscypliny, udało mu się osiągnąć sukces i „ukończyć” własną życiową szkołę. Podkreśla tym samym przezwyciężenie przeciwności losu.
Na zakończenie, powtarzając „Negativo, apositivo, es la verdad yo siempre te lo digo”, Pitbull podsumowuje swoje przesłanie – niezależnie od tego, czy doświadczamy negatywnych czy pozytywnych emocji, prawda pozostaje jedna, a on zawsze będzie o niej mówić. Piosenka jest więc nie tylko zaproszeniem do tańca i zabawy, ale także przypomnieniem o sile pozytywnego myślenia, wartościach rodzinnych i autentyczności. Jest to manifest, by odrzucić to, co złe, i celebrować życie z podniesionymi rękoma, gotowym na wszelkie wyzwania.