„Obnoxiously Sexual” islandzkiego zespołu GusGus to utwór, który zmysłowo i prowokacyjnie eksploruje granice pożądania, intymności i społecznych konwenansów. Piosenka, pochodząca z albumu „Mexico” z 2014 roku, otwiera się bezpośrednim wyznaniem: „When you woke up, I guess you didn't know I would steal you from your girlfriend” (Kiedy się obudziłeś, zgaduję, że nie wiedziałeś, że ukradnę cię twojej dziewczynie). Ten wers od razu wprowadza słuchacza w świat zakazanej miłości, flirtu z tabu i podjęcia ryzyka. Sugeruje on impulsywną decyzję, która ma poważne konsekwencje, ale jednocześnie jest postrzegana jako ekscytujące wyzwolenie.
Kolejne fragmenty tekstu, takie jak „But filter to the secret side, fill and raised by the forth sky. Lone as we fly, somewhere close, keep that in my mind”, pogłębiają poczucie tajności i ekskluzywności tej relacji. Mówią o stworzeniu własnej, ukrytej rzeczywistości, gdzie te dwoje mogą być sobą, z dala od osądów. Wzmianka o „forth sky” może symbolizować nową, nieznaną dotąd płaszczyznę istnienia, którą odkrywają razem, lub też świadomą konstrukcję alternatywnej rzeczywistości.
Refren, „Obnoxiously sexual, who do we think we are. Come and sit with the right outlet and don't get my left with my spirit distorted. Obnoxiously sexual, who do we think we are. Come and behold it's the fight with limits of consummates with my spirit distorted”, jest sercem utworu. Fraza „Obnoxiously sexual” (Obrzydliwie/bezczelnie seksualny) jest celowo prowokacyjna, wyzwanie rzucone wszelkim normom przyzwoitości. To określenie sugeruje, że ich seksualność jest tak intensywna i bezkompromisowa, że może być postrzegana jako nieznośna lub rażąca przez innych, a nawet przez nich samych, co prowadzi do pytania „who do we think we are” (za kogo się uważamy?). To retoryczne pytanie jest wyrazem zarówno buntu, jak i refleksji nad własną tożsamością w obliczu tak silnego pożądania. Fragment o „right outlet” i „spirit distorted” wskazuje na poszukiwanie właściwego sposobu na wyrażenie tej potężnej energii, tak aby nie doprowadziła ona do zniekształcenia lub zniszczenia ich wewnętrznego ja. Walka z „limits of consummates” podkreśla dążenie do przekraczania granic w intymności i doświadczaniu pełni, nawet jeśli wiąże się to z zachwianiem ducha.
W drugiej zwrotce, „Feeling me in the car, the pressure points of paramount importance. Going way too far, testing our limit, the endless minute”, obraz staje się jeszcze bardziej namacalny i zmysłowy. Sceneria samochodu dodaje elementu pośpiechu, potajemności i intensywności, gdzie „punkty nacisku o najwyższej wadze” (pressure points of paramount importance) symbolizują zarówno fizyczne, jak i emocjonalne punkty kulminacyjne. Wyrażenie „testing our limit, the endless minute” doskonale oddaje poczucie utraty czasu i zahamowań w wirze namiętności.
Kulminacyjnym punktem interpretacji jest wers: „Delightfully sensual, shockingly despicably beautiful. I figure its clear by now, that love is a muscle of evil suggestion”. Ten paradoksalny opis – połączenie „rozpustnie zmysłowego” z „szokująco obrzydliwie pięknym” – doskonale oddaje złożoność ludzkiego pożądania, które może być jednocześnie pociągające i moralnie dwuznaczne. Ostatnie zdanie, że „miłość jest mięśniem złej sugestii”, jest gorzką refleksją, która podważa romantyczne wyobrażenia o miłości, przedstawiając ją jako potężną, a nawet manipulacyjną siłę, która może prowadzić do niebezpiecznych i moralnie wątpliwych działań.
Wokalista GusGus, Högni Egilsson, którego „eliding delivery” (zacierające się, niewyraźne wykonanie) podkreśla zamglony kac po potencjalnie panseksualnym romansie, przyczynia się do tej interpretacji. Piosenka „Obnoxiously Sexual” nie jest jedynie opowieścią o miłości, ale o walce z własnymi pragnieniami, społecznymi oczekiwaniami i poszukiwaniem prawdziwej ekspresji siebie wbrew wszelkim zasadom. Ten utwór z albumu „Mexico” z 2014 roku, wydanego przez Kompakt, był promowany m.in. na koncertach w Polsce, co świadczy o jego znaczeniu w dyskografii zespołu. GusGus, znany z ciągłych zmian składu i eksperymentowania z elektronicznym dance-popem, konsekwentnie dostarcza muzykę, która hipnotyzuje i zaskakuje, a „Obnoxiously Sexual” jest tego doskonałym przykładem, angażując słuchacza w intensywną podróż przez skomplikowane emocje i niekonwencjonalne pragnienia.