Interpretacja One of the Girls - The Weeknd, JENNIE, Lily Rose Depp

Fragment tekstu piosenki:

We don't gotta be in love, no
I don't gotta be the one, no
I just wanna be one of your girls tonight
We don't gotta be in love, no

O czym jest piosenka One of the Girls? Poznaj prawdziwe znaczenie i historię utworu The Weeknd, JENNIE, Lily Rose Depp

"One of the Girls" to utwór The Weeknd, JENNIE i Lily-Rose Depp, który jest nieodłącznie związany z serialem HBO The Idol, w którym występują wszyscy troje artystów. Piosenka, będąca singllem promującym czwarty odcinek serialu, szybko zdobyła rozgłos, stając się viralem na platformach takich jak TikTok i osiągając znaczące sukcesy na listach przebojów na całym świecie. Została opisana jako zmysłowy utwór R&B z hipnotyczną mieszanką miękkich syntezatorów, głębokiego basu i trapowego bitu, co potęguje jego uwodzicielskie teksty.

Tekst piosenki zagłębia się w ciemniejsze zakamarki relacji, eksplorując tematy władzy, uległości, kontroli i oderwania emocjonalnego, zamiast tradycyjnej miłości. Utwór maluje obraz dynamiki, gdzie jedna osoba z własnej woli poddaje się wpływowi drugiej, znajdując w tym połączeniu zarówno dreszczyk emocji, jak i poczucie uwięzienia. Narracja piosenki jest silnie związana z fabułą The Idol, przedstawiając intymną relację między gwiazdą popu Jocelyn (grana przez Lily-Rose Depp) a liderem kultu Tedrosem (granym przez The Weeknda).

Początkowe wersy, śpiewane przez JENNIE: „Lock me up and throw away the key / He knows how to get the best out of me” (Zamknij mnie i wyrzuć klucz / On wie, jak wydobyć ze mnie to, co najlepsze), od razu wprowadzają w motyw uwięzienia i całkowitego zauroczenia. Sugerują one relację naznaczoną kontrolą i manipulacją, gdzie podmiot liryczny dobrowolnie poddaje się tej dynamice, wierząc, że partner wydobywa z niej najlepsze cechy. Kontynuując tę myśl, słowa The Weeknd, takie jak: „Tell nobody I control you / I broke you just to own you” (Nikomu nie mów, że cię kontroluję / Złamałem cię, żeby cię posiąść), podkreślają mroczniejsze aspekty związku, gdzie dominacja jest celem, a miłość środkiem do osiągnięcia kontroli.

Refren „We don’t gotta be in love, no / I don’t gotta be the one, no / I just wanna be one of your girls tonight” (Nie musimy być zakochani, nie / Nie muszę być tą jedyną, nie / Chcę tylko być jedną z twoich dziewczyn tej nocy) wyraźnie wskazuje na pragnienie odłączonej, tymczasowej intymności, która nie wymaga miłości ani zaangażowania. To podejście podkreśla, że relacja opiera się na fizycznym lub swobodnym połączeniu, a nie na więzi emocjonalnej. Piosenka bez ogródek prezentuje przypadkowe spotkania, gdzie zgubienie się w chwili przeważa nad poszukiwaniem głębokiego, wiecznego związku.

Wersy Lily-Rose Depp są jednymi z najbardziej prowokacyjnych w utworze, zawierając sugestywne i graficzne treści, takie jak: „Push me and choke me 'til I pass out” (Popchnij mnie i duś, aż zemdleję) czy „Spit in my mouth while you turn me on” (Spluń mi do ust, gdy mnie podniecasz). Te liryczne fragmenty wywołały kontrowersje wśród słuchaczy ze względu na ich jawną naturę. Podkreślają one paradoks pożądania – jednocześnie wrażliwość i wzmocnienie, które można odnaleźć w poddaniu się. W tekście widoczne jest również poczucie niewoli i tajemnicy, które uniemożliwia podmiotowi lirycznemu znalezienie spokoju, co jest odzwierciedlone w wersach: „Top of the world but I'm still not free / It’s such a secret that I keep / Until it's gone, I can never find peace” (Na szczycie świata, ale nadal nie jestem wolna / To taka tajemnica, którą trzymam / Dopóki nie zniknie, nigdy nie znajdę spokoju). Sugeruje to wewnętrzną walkę i tęsknotę za innym rodzajem relacji lub osobistej wolności.

Utwór jest komentowany jako dzieło, które rezonuje zarówno jako refleksja nad dynamiką władzy w związkach, jak i szersza krytyka oczekiwań społecznych. Gra między uległością a kontrolą odzwierciedla nie tylko zmagania międzyludzkie, ale także presję, by dopasować się i poświęcić indywidualność dla akceptacji. Mimo kontrowersji wokół serialu The Idol, utwór „One of the Girls” został dobrze przyjęty pod względem muzycznym, chwalono wokale, uwodzicielski charakter i produkcję. Wkład JENNIE jest szczególnie znaczący, ponieważ prezentuje jej głos w nowym kontekście R&B, ukazując jej wszechstronność wokalną w miękkim falsetcie. Lily-Rose Depp również została uznana za "prawdziwą gwiazdę" piosenki przez niektórych krytyków. Piosenka staje się medium do zgłębiania tych tematów z perspektywy artystów, łącząc osobiste z uniwersalnym.

16 września 2025
3

Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.

Czy ta interpretacja była pomocna?

Top