"Trunks" autorstwa A$AP Rocky to utwór emanujący brawurą i surową energią ulicznego życia, jednocześnie sprytnie wpleciony w kontekst filmowy. Wydany 15 sierpnia 2025 roku, piosenka znalazła się na ścieżce dźwiękowej filmu "Highest 2 Lowest", luźnej adaptacji klasycznego japońskiego filmu Akiry Kurosawy "Niebo i piekło", w którym A$AP Rocky również gra główną rolę jako postać o imieniu Yung Felon. Właśnie w tym filmie "Trunks" jest prezentowany jako demo utworu stworzonego przez jego postać. To dodaje piosence dodatkowej warstwy narracji, ponieważ teksty mogą być interpretowane zarówno jako odzwierciedlenie osobistego stylu życia Rocky'ego, jak i jako manifestacja jego bohatera filmowego.
Centralnym, powtarzalnym motywem utworu jest fraza "Pack out the trunk from the front to the back, uh", która, jak zauważają interpretatorzy, symbolizuje pełną gotowość na wszystko, co życie przyniesie – od nagromadzonego bogactwa po zabezpieczenie w postaci broni czy narkotyków. Jest to deklaracja siły, pewności siebie i bycia "zawsze przygotowanym", niezależnie od tego, czy chodzi o konfrontację, czy o eksponowanie luksusowego stylu życia. W refrenie pojawia się również linia "All gold fronts from the front to the back", co odnosi się do złotych zębów, będących kolejnym symbolem statusu i przynależności do określonej subkultury ulicznej.
W pierwszej zwrotce Rocky przedstawia się jako "purty guy" pomimo swojego wieku ("At thirty-five and I'm still a purty guy"), co podkreśla jego niezachwianą pewność siebie i atrakcyjność. Krytykuje "Pancake-ass niggas stay turnin' sides" i "Cookie cutter niggas, soda pop, yeah, they Canada Dry", odnosząc się do osób nieszczerych, nielojalnych i pozbawionych oryginalności. Odniesienie do "Canada Dry" jest szczególnie interesujące, ponieważ nawiązuje do słynnego dissu rapera Commona skierowanego do Drake'a w 2012 roku, co sugeruje potencjalny ukryty przekaz lub nawiązanie do beefów w branży hip-hopowej. Rocky'ego irytuje fałsz i brak autentyczności.
Utwór nie stroni od brutalności i zagrożenia, co jest wyrażone w wersach "Fuck a fight, nighty-night if we shoot the five" oraz "Who we bop, hit 'em low, nigga, shoot him high", ukazując gotowość do przemocy w obronie własnej lub swojej ekipy. Poczucie zdrady i niesprawiedliwości wybrzmiewa w linii "they crossed the boy so many times, feel crucified", co może odnosić się do doświadczeń życiowych, ale również do walki z systemem lub konkurencją. Kulturowe odniesienia, takie jak słuchanie Koopsta Knicca z Three 6 Mafii w samochodzie z "suicide doors", podkreślają jego korzenie w hip-hopie Południa i zamiłowanie do luksusowych, ale niekonwencjonalnych symboli statusu.
Refren "Shoutouts to my felons, boy, we caught another felony" jest jawnym hołdem dla jego towarzyszy z przestępczej przeszłości i wyrazem bezkompromisowej lojalności. Wers "Young felon nigga uptown, fuck who tellin' me" jest jawnym wyzwaniem rzuconym informatorom i władzy, umacniając wizerunek Rocky'ego jako osoby wiernej swoim zasadom i pochodzeniu z Harlemu ("uptown").
W drugiej zwrotce Rocky kontynuuje krytykę, tym razem celując w powierzchowność i udawany wygląd. Wersy "BBL, think they built / They strainin' when they trainin' in the gym / They think they Wilt Chamberlain / The muscles, they ain't real" są interpretowane przez fanów jako diss w stronę Drake'a, który w przeszłości był obiektem spekulacji dotyczących chirurgicznego powiększania mięśni. Rocky podważa autentyczność i wysiłek tych, którzy budują swój wizerunek na fałszu, stawiając się w opozycji do "lame as shit" osób, które "we ain't forget".
Trzecia zwrotka odsłania bardziej osobiste i jednocześnie uniwersalne aspekty życia Rocky'ego. Mówi o lojalności wobec "bros", sukcesie w trasach koncertowych ("sellin' out my shows"), ale także o problemach z prawem ("Of course, your honor, I can't go to court") i osobistymi zobowiązaniami, takimi jak alimenty ("My baby mom want child support"). Odrzucenie konwencjonalnej ścieżki edukacji ("Fuck college, can't enroll no course") w połączeniu z gorzką refleksją o celebrowaniu przez matkę jego dziecka otrzymywanych alimentów dodaje piosence warstwy emocjonalnej złożoności.
Most i outro piosenki intensyfikują agresywne i konfrontacyjne przesłanie. Powtórzenie motywu "Pack out the trunk from the front to the back" tym razem jest bezpośrednio połączone z groźbami wobec wrogów: "Nigga got a grudge, motherfucker, where ya at?" oraz "Nigga try to front, we gon' leave 'em where he at". Zakończenie utworu, z wyrażeniem "I'd rather be a thug" i "Send bullets than a hug", utwierdza jego bezkompromisową postawę, odrzucenie ckliwości na rzecz brutalnej rzeczywistości ulicy. Całość jest mocnym oświadczeniem o tożsamości, lojalności i sile w obliczu przeciwności, zarówno osobistych, jak i systemowych. Wyraźne podziękowania dla "real ones, the ones who never tellin'" zamykają utwór, podkreślając wagę zaufania i milczenia w jego świecie. Utwór został wyprodukowany przez m.in. samego Rakima Mayersa (A$AP Rocky'ego) we współpracy z Kelvinem Krashem, Howardem Drossinem i T-LADS.