Fragment tekstu piosenki:
I only call you when it's half past five
The only time that I'll be by your side
I only love it when you touch me, not feel me
When I'm fucked up, that's the real me
I only call you when it's half past five
The only time that I'll be by your side
I only love it when you touch me, not feel me
When I'm fucked up, that's the real me
"The Hills (Eminem Remix)" to mroczna i introspektywna podróż w głąb skomplikowanej, toksycznej relacji, naznaczonej pożądaniem, seksem bez emocji i wzajemną destrukcją. Wydany 10 października 2015 roku, remix ten, obok wersji z Nicki Minaj, tchnął nowe życie w już wtedy bijący rekordy popularności utwór The Weeknda. Oryginał „The Hills” ukazał się 27 maja 2015 roku i szybko stał się drugim numerem jeden The Weeknda w USA, zyskując status diamentowej płyty za sprzedaż ponad dziesięciu milionów kopii.
The Weeknd, czyli Abel Tesfaye, w refrenie podkreśla brak emocjonalnego zaangażowania, śpiewając: „I only call you when it's half past five / The only time that I'll be by your side / I only love it when you touch me, not feel me / When I'm fucked up, that's the real me”. Te słowa jasno wskazują na transakcyjny charakter znajomości, gdzie liczy się jedynie fizyczny kontakt i eskapizm. Przyznaje, że jego "prawdziwe ja" ujawnia się dopiero pod wpływem używek, co sugeruje walkę z substancjami i trudność w utrzymaniu fasady w trzeźwości. Linia "Drugs started feelin' like it's decaf" z oryginalnej wersji piosenki, której dotyczy remix, dodatkowo wzmacnia ten motyw, wskazując na utratę dreszczyku emocji i rutynę w dążeniu do ucieczki od rzeczywistości.
Eminem w swoich zwrotkach dodaje kolejną warstwę cynizmu, kreując postać manipulatora, który doskonale zdaje sobie sprawę z natury tej relacji. Zaczyna, mówiąc: „Said you want a little company / And I love it cause the thrill's cheap”. Widzi kobietę jako „barfly” – osobę szukającą łatwych wrażeń i ucieczki. Zauważa jej skłonność do zdrady ("Cause if you cheat on him just means I will be the next to be your ex"), przewidując, że sam stanie się jej kolejnym ex-partnerem, gdy tylko poszuka nowych "dreszczyków". Jego wersy są pełne podwójnych znaczeń i gier słownych, szczególnie w odniesieniu do „pill refill” czy „touch a prescription, but don’t fill me”, co może odnosić się zarówno do uzależnienia od narkotyków, jak i od seksualnych podbojów. Eminem nie tylko uzupełnia historię The Weeknda, ale i wzmacnia mroczną atmosferę utworu, pasującą do jego własnego alter ego, Slim Shady'ego.
Co ciekawe, Abel Tesfaye osobiście poprosił Eminema o udział w remiksie, co dla wielu było zaskoczeniem, biorąc pod uwagę odosobnienie i tajemniczość Eminema. The Weeknd wyraził swój podziw dla rapera, mówiąc, że ludzie tacy jak Eminem, którzy "pozwalają muzyce mówić za siebie", są dla niego inspiracją. W wywiadzie wspomniał, że Eminem zadzwonił do niego ze studia, a The Weeknd czuł się zaszczycony, że "zniszczył to".
W refrenie "Hills have eyes, the hills have eyes" The Weeknd odwołuje się do motywu "Wzgórz mają oczy", co może symbolizować zarówno brak prywatności w świecie celebrytów, jak i wszechobecne poczucie bycia obserwowanym i osądzanym, zwłaszcza w kontekście ukrywanego romansu. "Hide your lies, girl, hide your lies / Only you to trust, only you" to próba wspólnego ukrywania sekretów, a jednocześnie świadomość, że w tej grze każdy jest zdany na siebie.
Zakończenie utworu jest szczególnie intrygujące. Outro The Weeknda, śpiewane w języku amharskim (języku ojczystym artysty, z Etiopii), stanowi zaskakujący kontrast. Słowa „Ewedihalehu” (kocham cię), „Yene konjo” (moja piękna) i „Yene fikir” (moja miłość) wprowadzają element prawdziwej, głębokiej emocji, której brakuje w całym tekście angielskim. To kodowe przełączenie (codeswitching) może być interpretowane jako hołd dla etiopskich korzeni The Weeknda oraz sposób na zestawienie sprzecznych tematów – fizycznego pożądania z czystą miłością, hedonizmu z tęsknotą za autentycznością. Ten nagły zwrot ku szczerości i miłości w języku ojczystym artysty dodaje piosence głębi i pokazuje, że mimo mroku i cynizmu, wciąż istnieje pragnienie czegoś więcej niż tylko ulotnych "dreszczyków". Remix ten, dzięki dodaniu perspektywy Eminema, rozszerza narrację, czyniąc ją jeszcze bardziej bezlitosną i wielowymiarową, co spotkało się z pozytywnym odbiorem fanów.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?