Fragment tekstu piosenki:
She so sweet make her wanna lick the wrapper
Shawty said she wanna lick the wrapper
And she gonna lick the wrapper
But, but, but he so sweet
She, she wanna lick the wrapper
She so sweet make her wanna lick the wrapper
Shawty said she wanna lick the wrapper
And she gonna lick the wrapper
But, but, but he so sweet
She, she wanna lick the wrapper
„Lollipop (Remix)” to utwór, który z miejsca stał się hymnem klubowym i zdefiniował brzmienie końca pierwszej dekady XXI wieku, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych singli w karierze Lil’ Wayne’a. Piosenka, która pierwotnie ukazała się 13 marca 2008 roku jako główny singiel z jego szóstego albumu studyjnego, Tha Carter III, zyskała jeszcze większy rozgłos dzięki wersji z gościnnym udziałem Kanye Westa i Static Majora, wydanej jako utwór bonusowy na iTunes.
Centralnym elementem utworu jest metafora lizaka (ang. "lollipop"), która w rapowym kontekście jednoznacznie odnosi się do aktu seksu oralnego. Ten motyw jest stale obecny w tekście, od refrenu śpiewanego przez Static Majora, po wersy Lil’ Wayne’a i Kanye Westa, nadając piosence wybitnie erotyczny i hedonistyczny charakter. Już na początku słyszymy prowokacyjne "He so sweet make her wanna lick the wrapper", co doskonale wprowadza w atmosferę.
Niestety, wydanie utworu naznaczone zostało tragedią – Static Major, który odpowiada za hipnotyzujący refren i mostek, zmarł nieoczekiwanie 25 lutego 2008 roku, zaledwie dwa tygodnie przed oficjalną premierą „Lollipop”. Dzięki sukcesowi piosenki, stała się ona ósmym utworem w historii, który osiągnął szczyt list przebojów po śmierci jednego z wykonawców. Jego wokal, często przetwarzany przez Auto-Tune, stał się znakiem rozpoznawczym utworu i przyczynił się do jego niezaprzeczalnego sukcesu komercyjnego.
Wers Kanye Westa otwiera remix i natychmiast narzuca jego charakterystyczny, arogancki i pewny siebie styl. Kanye rozpoczyna od sugestywnego porównania biustu kobiety do Dolly Parton, a następnie odnosi się do swojej zamożności i statusu: „Don't worry why my wrist got so freeze”. Mistrzowsko gra słowem, pytając: „how many lick-i-lick-i-licks do it take til she get to shop”, łącząc przyjemność z materialnymi korzyściami. Jego wers jest pełen braggadocio, deklarując, że robi to „dla pasa” (mistrzowskiego pasa) i „na śmierć”, a jego „flow jest tak zimne, że rosół nie pomoże”. Ta pewność siebie i błyskotliwa gra słów to znak firmowy Westa, który idealnie wpasował się w konwencję utworu Lil’ Wayne’a.
Lil’ Wayne w swoich zwrotkach (drugiej i trzeciej) kontynuuje wątki rozpoczęte przez Static Majora i Kanye Westa, z właściwym sobie, niepowtarzalnym stylem i użyciem Auto-Tune’a. Jego teksty są równie bezpośrednie i nasączone seksualnymi aluzjami. Mówi o „lizaniu opakowania” i „dotykaniu jej uroczych kobiecych kształtów”. Wayne, podobnie jak West, chełpi się swoim bogactwem, porównując ilość swoich pieniędzy do firmy „Hewlett Packard” („I got so much chips, I swear they call me Hewlett Packard”). Jego wersy są także pełne egotyzmu i nonszalancji, co idealnie oddaje luźną, imprezową atmosferę piosenki. Odniesienia do „Bloodów” (gangu Bloods) dodają tekstowi ulicznego charakteru, podkreślając jego autentyczność w świecie hip-hopu. Metafora „moje diamenty są w chórze, bo śpiewają z mojego łańcucha” to kolejny przykład kreatywnego słowotwórstwa Lil’ Wayne’a, podkreślającego jego status i przepych.
Refren „Shawty wanna thug / Bottles in the club / Shawty wanna hump / You know I like to touch her lovely lady lumps” jest chwytliwy i powtarzalny, co czyni utwór idealnym kandydatem na hit radiowy i klubowy. Remix, dzięki nowym wersom Lil’ Wayne’a i świeżemu spojrzeniu Kanye Westa, odświeżył już popularny utwór, dodając mu dodatkowej warstwy brzmieniowej i lirycznej. Całość utworu jest manifestem hedonizmu, uwielbienia dla cielesności i materialnego sukcesu, stanowiąc idealne odzwierciedlenie ówczesnej kultury hip-hopowej. Piosenka, zarówno w wersji oryginalnej, jak i w tym remiksie, osiągnęła ogromny sukces komercyjny, zdobywając diamentową certyfikację RIAA i Nagrodę Grammy w kategorii Best Rap Song na 51. gali Grammy Awards.
Interpretacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i może zawierać błędy lub nie oddawać zamysłu autora. Jeśli tak uważasz, kliknij „Nie”, aby nas o tym poinformować.
Czy ta interpretacja była pomocna?